Monday, March 27, 2017

روز جهانی آگاهی از اوتیسم

دوم آپریل، روز جهانی آگاهی از اوتیسم است و دیروز فیلم Life, animated به کارگردانی راجر راس ویلیامز را دیدم راجع به زندگی Owen Suskind، پسر جوانی که از سه سالگی به اوتیسم مبتلا می شود، نمی تواند صحبت کند ولی به کمک انیمیشن های دیزنی موفق به صحبت کردن و برقراری ارتباط با اعضای خانواده اش می شود. او موفق می شود تمام دیالوگ های انیمیشن های دیزنی را حفظ کند و شخصیت های Sidekicks را نقاشی کند. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم مستند در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار بود.
این فیلم براساس کتابی ساخته شده که Ron Suskind پدر Owen، براساس دو دهه زندگی او نوشته است. Ron Suskind، روزنامه نگار برنده جایزه پولیتزر در سال 1995 به خاطر کتابش A Hope in the Unseen می باشد. دیگر کتاب های او عبارتند از:
The Price of Loyalty, The One Percent Doctrine, The Way of the World, Confidence Men, Life, Animated: A Story of Sidekicks, Heroes, and Autism
فیلم Life, animated بهترین فیلمی بود که راجع به اوتیسم دیدم. دو فیلم خوب دیگر که می توانم راجع به اوتیسم معرفی کنم، عبارتند از: Autism in Love راجع به چهار فرد بزرگسال است که به دنبال برقراری روابط عاشقانه هستند و The Black Balloon راجع به کشمکشهای درونی و عاطفی یک برادر با برادر دیگرش مبتلا به اوتیسم، می باشد.


No comments:

Post a Comment